OBDOBIE ŽSR (1993 - 2002)

Po rozdelení ČSFR na samostatnú Českú a Slovenskú Republiku sa rozdelili aj vtedajšie ČSD (československé státní dráhy) na ČD (české dráhy) a ŽSR (železnice slovenskej republiky). Celá spoločnosť sa niesla v eufórií nových možností nového režimu, ale vonkajšie prostredie pripomínalo minulé obdobie. Tiež sa 90-te roky pre niekoho stali neslávene pre privatizáciu, pre zvýšenie zločinu... Ale to teraz nie je potrebné riešiť. 
 
Ide o celkom zaujímavé obdobie, ktoré znamenalo pre novovniknutý nástupnícky podnik - ŽSR radu nových úloh. Na začiatku bol problém z novým logom spoločnosti, z nátermi vozidiel, a preto sa na lokomotívach chvíľu po rozdelení objavoval slovenský znak, aj to na niektorých, pomerne významnejších strojoch. Ostatné jazdili z označením ČSD, ktoré po opravách nahrádzali "provizórnimi" označeniami. Vozne mali miesto ČSD nápis ŽSR.
 
Ďalšou úlohou bola modernizácia pomerne zastaralého zdedeného vozidlového parku. Vzniklo pár rekonštrukcií osobných vozňov, vznikla rada 773, a dve prototypy 772.001 a 755.001.
 
Medzitým sa začali objavovať pestré nátery. Pomernú roztrieštenosť náterov sa snažili vtedajšie ŽSR zjednotiť, avšak, nie fádnym unifikom pre celé skupiny trakcií, ale jednotný náter pre určitú radu. Tak vzniklo množstvo náterov, ktoré prežili až do obdobia unifikácie ZSSK. 
Obdobná situácia bola u osobných vozňov. Tmavozelenú vystriedala červená (pre rýchlikovú dopravu) a svetlozelená (pre osobnú dopravu). Vozne obkrútili aj 3 biele pruhy po obvode, ktoré získali prezívku adidas. Modernizované vozne, nasadzované do vlakov vyššej kategórie, boli natreté do červeno bieho náteru.

Repainty z obdobia ŽSR

ŽSR 750.150

Novozámocký stroj v typyckom modrom nátere ŽSR. Tento stroj ma zaujal preto, že bol to snáď jediný stroj s náterom podobným ČSD "polounifikom" - 300mm pruh na čelách, svetlosivý rám... (ostatné mali širší prúžok a tmavosivý rám). Skutočný sroj si však tohto náteru kôli nehode neužil. Dnes...

ŽSR B 29-40 007-6

ŽSR B 29-40 007-9 Dom.st. Zvolen vznikol úpravou robovho B-čka vo verzií ZSSK, je primárne určený za 750.221 (RD ZVOLEN) Obrázok je ilustračný, vozeň v balíčku má upravenú výšku pruhov na logo - ďakujem za pripomienku. DOWNLOAD

ŽSR 750.221-4

Ako svoju prvotinu z éry ŽSR si doľujem reprezentovať 750.221. je stvárnená v klasickom ŽSR nátere. Lokomotíva bola posledná zo záveskovím uložením rámu ešte donedávna brázdila trate ŽSR. Najblišie sa môžme stretúť s jej novou tvárou - 757.020 Model: Ondra Janiš Pôvodné textúry 750.031: duuso Autor...